Kundtjänst


Köpinformation
 

 Vid beställning träffas avtal om köp när du väljer att bekräfta ditt köp i kassan. En automatiserad orderbekräftelse kommer då att skickas till din registrerade mailadress.

Din order kommer att skickas från vårt centrallager i Sheffield, UK. Ändringar och tillägg måste göras innan din order behandlas och skickas från oss. Om du upptäcker eventuella felaktigheter på din order är det därför viktigt att du omgående kontaktar vår Kundservice för att om möjligt ändra din order.

Vid uppenbara felaktigheter (t.ex. fel pris, tryckfel m.m.) förbehåller vi oss rätten att korrigera felet i efterhand. Om du inte är nöjd med vår korrigering har du självfallet rätt att avboka din order. Vi förbehåller oss också rätten att inte genomföra en beställning i de fall varan är slut i lager, om maxantal per kund överskridits eller vid tekniska fel.

Vi ingår endast avtal med myndig person, alternativt omyndig med målsmans medgivande.


Priser & betalsätt


Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt. Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.

Efter att en beställning bekräftats kan pris endast ändras på grund av omständigheter som vi inte råder över (t.ex. krig, naturkatastrofer m.m.) samt vid uppenbara felaktigheter i det angivna priset.

Leveransinformation

Leveranstiden anges i kundvagnen under respektive fraktsätt och är normalt 3-5 arbetsdagar. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara.

Vi står för transportrisken när vi skickar något till dig, vilket innebär att vi kostnadsfritt ersätter dig med en ny vara vid uppkommen fraktskada eller förlust av försändelse. Vid en eventuell retur till oss står du som kund för transportrisken.

För ej utlösta paket debiterar vi dig 395 kr för uppkomna omkostnader. Tänk därför på att alltid hämta ut dina beställningar inom 14 dagar från det att ditt paket ankommit till postombudet.

Vi erbjuder följande fraktsätt:

  • MyPack - Leverans sker till närmaste serviceställe. Du få en avisering via sms om att din försändelse kan hämtas på ditt närmaste serviceställe. För att komma i kontakt med Posten och Postnord ring 0771-33 33 10. 
     
  • Företagspaket – Leverans sker till registerad företagsadress vardagar mellan kl 08.00-16.00. Ingen avisering sker innan. Finns ingen på plats som kan ta emot leveransen lämnas en avi och försändelsen kan sedan hämtas på Postens Företagscenter eller Postens Åkericentral.
Transportskador & Felexpediering

Om produkten är fraktskadad vid leveranstillfället måste detta anmälas omgående till vår Kundservice. För att vi ska kunna reklamera skadan behöver vi anmäla transportskadan till Posten inom 1-3 dagar. Vi kommer att ombesörja en ny leverans kostnadsfritt för dig som kund så att du får en felfri produkt. Om fraktskadan är synlig på det yttre emballaget är det viktigt att du påpekar detta vid mottagandet av paketet. För att reklamationen mot Posten ska kunna hanteras korrekt måste du spara emballaget, adresslappen samt eventuell pall som kom med den fraktskadade försändelsen.

En beställning som är felaktigt expedierad behöver du anmäla snarast möjligt till vår Kundservice. En ny korrekt leverans kommer då att ske till dig per omgående utan extra kostnad.

Garanti och reklamation


Alla nya Quickplay-produkter har en 12 månaders garanti för fel uppkomna utöver normalt slitage. Felaktiga delar byts kostnadsfritt inom detta 12 månadersperiod vilket innebär att vi i första hand byter ut de delar som är felaktiga.

För att reklamera en produkt behöver vi veta vilken produkt det gäller, vi behöver ha ett foto på delen det rör sig om samt kontaktuppgifter. Detta ska skickas till info@quickplaysverige.com

Läs gärna mer om din reklamationsrätt på www.konsumentverket.se.

Ångerrätt och öppet köp


Vi följer Konsumentverkets regler och riktlinjer för e-handel. Vi har öppet köp i 14 dagar.
 Returnerade varor skall vara oanvända och i nyskick, detta gäller även för förpackningar. Du står själv för returfrakten, vid ett byte så står vi för frakten tillbaka till er. Har du frågor om din vara eller ditt köp så ring eller mejla oss gärna så hjälper vi dig.



Tänk på att du står för risken om produkten skadas när den fraktas tillbaka till oss. Se därför till att varan är väl förpackad. Den ursprungliga produktförpackningen med det specialgjorda inneremballaget hjälper produkten att ligga stadigt under transporten. Vid retur rekommenderar vi dig att använda ett transportemballage för att på så sätt ge extra skydd åt produkten. 

Returformuläret ska alltid fyllas i och skickas tillsammans med varan/varorna som ska bytas. Det är viktigt att ni fyller i den korrekt, det är bättre att fylla i för mycket än för lite. Om ni har några frågor till oss innan ni ska skicka returen så kontakta oss gärna via tel: 08-200420 eller via mail till: info@quickplaysverige.com. Det är viktigt att ni har med ordernumret med i mailet. OBS! Det är väldigt viktigt att ni skriver ett telefonnummer som vi kan nå er på under dagtid utifall att vi har några frågor angående er retur.

  • Returadress:
  • Bonver Logistics 
  • ℅ Quickplay
  • Gåshaga Brygga 1
  • 18185 Lidingö

  • Ångerrätten gäller inte företag.

 

Återbetalning/Kreditering
 
En återbetalning/kreditering sker i första hand alltid till det ursprungliga betalsättet, vilket normalt sker inom 10 arbetsdagar från det att vi mottagit och godkänt din retur. 

Sekretess och säkerhet
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.
Personuppgifterna används för betalning och leverans. Vi vidarebefordrar inte dina uppgifter till tredje part. Din e-mailadress används, då du har godkänt detta, till utskick av våra medlemsnyhetsbrev. Du kan när som helst avanmäla dig från dessa genom att kontakta vår kundservice. 

Kontakt och övrig information
Beröm eller klagomål tas tacksamt emot via vår Kundservice. Vid eventuella tvister är vår målsättning att alltid komma fram till bästa möjliga lösning på det inträffade. Vid en eventuell tvist hos Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) följer vi alltid den rekommendation som ges av ARN. Konsumentköplagen (KKL) samt Distanshandelslagen (DHL) är tvingande lagar vi som återförsäljare arbetar efter. Våra köpvillkor är komplement till dessa bägge lagar.

Hur kan jag betala?

Hos oss kan du betala med American Express, Matsercard eller Visa

Vilken ångerrett har jag?

Du har 30 dagars öppet köp, om produkten eller förpackningen inte är skadat.

Vem betalar fraktkostnaderna om jag vill återlämna varan?

Du som kund måste betala fraktkostnaden, om det inte hittas fel på varan.

Hur returnerar jag varor?

Vänligen skicka ett mail till post@quickplay.no eller ring 53 69 70 71

Vad om det är fel på produkten?

Vi ersätter de delar som är trasiga eller erbjuder pengarna tillbaka, om det finns fel på produkten. Detta beror dock på vad som är fel och vad du som kund vill göra.

Vad kan jag göra om det inte är något fel på produkten, men jag har ändrat mig och skulle vilja returnera produkten?

Du som kund hos oss har 30 dagars öppet köp, om du gir beskjed till oss på mail och ønsker pengarna tilbaka. Produkten måste dock vara oanvänd och förpackningen ska vara intakt. När vi har mottagit och inspekterat produktarna kommer vi att återbetala beloppet till ditt konto. Kunden returnerar produkten på egen risk och ansvar.

Hur lång tid tar det att få pengarna tilbaka?

2-7 arbetsdagar

Vilka former av betalningsätt kan återbetalas?

Alla typer av betalningsätt kan återbetalas